Navigation
ProdukterKategorierVarumärkenKundserviceSökKassan0 kr (0)

Kundservice OKQ8 klipp

FAQ

Vem hanterar min beställning?

OKQ8 anlitar Awardit CLS AB för orderhantering och distribution av produkterna som säljs i webbshopen. Det är även Awardit CLS som är juridiskt ansvarig gentemot dig som kund. Nedan finner du svar på de flesta frågor som rör beställningar. Finns din fråga inte besvarad? Kontakta Awardit CLS kundservice här.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min beställning gått igenom?

Var alltid noggrann med att kontrollera att din e-postadress är korrekt. Detta är den vanligaste orsaken till att du inte har fått någon orderbekräftelse. Om du inte har gått igenom alla steg i köpprocessen och klickat på knappen ”Lägg beställning” har det inte skapats någon order.

Jag har ångrat mig, kan jag annullera min order?

Om din order ännu inte har hunnit plockas på vårt lager så kan du kontakta oss, så annullerar vi den åt dig. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt. OBS- ångerrätten gäller inte produkter med digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (t.ex. datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning eller direktuppspelning).

Kan jag ändra min order och lägga till varor?

Vi kan tyvärr inte göra tillägg på din order utan endast ta bort varor. Observera att ändringar endast kan utföras förutsatt att din order inte hunnit packas på vårt lager.

Vilka avgifter tillkommer när jag handlar hos er?

Förutom varan så tillkommer kostnaden för frakt. Du får alltid se alla kostnader för din beställning i kassan innan du ombeds att klicka vidare på knappen ”Lägg beställning”.

Har ni någon butik där jag kan köpa eller hämta ut min beställning för att slippa frakten?

Vi har idag ingen butik eller hämtlager där du kan köpa eller hämta dina varor. Alla produkter skickas från vårt lager i Uddevalla.

Var anmäler jag upp mig för att del av nyhetsbrev och kampanjutskick? 

Ta del av aktuella erbjudanden och kampanjer genom att signa up dig här.

Leveranser

Hur skickas min beställning?

Vi anlitar DB Schenker som speditör och din order kan levereras som postpaket eller på pall beroende på storlek. För brev får du bara avi om brevet inte får plats i din brevlåda. När din order skickas som postpaket får du en avisering via sms eller ett brev när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe. Stora varor skickas på pall som aviseras av Schenker och du får den hemkörd till dig efter överenskommelse med fraktbolaget om leverans.

När kommer mitt paket?

När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett postpaket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på dbschenker.com. Står det inget kollinummer i leveransbekräftelsen har din order skickats som ett stort brev.

Jag har inte fått allt jag har beställt?

Allt i din beställning skickas samtidigt från vårt lager om du inte fått besked om annat. Din order kan innehålla så stora saker att det skickas som flera paket. Detta betyder att du kan få både sms och/eller flera brevavier. Varje avi, oavsett om den kommer via sms eller brev, gäller för ett paket och inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningsställe. Avierna kan komma under olika dagar från Schenker.

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 5-7 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager, så kan leveranstiden vara något längre. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske meddelar vi dig om leveransförseningen samt när leveransen beräknas ske. Allt i din order skickas samtidigt. Om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett.

Outhämtade försändelser

Om leverans eller avhämtning försenas genom att du på orimliga grunder vägrar ta emot försändelsen eller om du inte inom två veckor efter vårt första leveransförsök till dig accepterar leveransen eller hämtar produkten på avhämtningsstället har vi (utan att det påverkar våra andra rättigheter och möjligheter) rätt att:

    1. a) kräva dig på en avgift för rimliga lagerkostnader och eventuella andra kostnader som rimligen kan uppstå för oss;

och/eller

  1. b) inte längre erbjuda leverans eller avhämtning av produkten och meddela dig att vi omedelbart häver Avtalet. I sådant fall kommer vi återbetala köpsumman till dig eller till ditt kredit- eller betalkortsföretag. Vi förbehåller oss rätten behålla ett belopp för de eventuella skäliga administrationskostnader som kan ha uppkommit för oss på grund av förseningen. Sådana administrationskostnader kan exempelvis utgöras av kostnader för leveransförsök, kostnader för att skicka tillbaka produkten samt eventuella lagerkostnader enligt punkt a) i denna paragraf.

Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?

Du har 14 dagars full ångerrätt på varor i originalförpackning och oanvänt skick. Du returnerar varan, på egen bekostnad, som ett postpaket (inte postförskott eller rek) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:

Awardit CLS
c/o Samhall AB
Kurödsvägen 9
451 55 Uddevalla

För retur kontakta Awardit CLS kundservice här.

Som konsument ansvarar du för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkter skadas eller kommer bort under frakt.

Önskar du byta varan mot en annan kan vi dessvärre inte göra detta utan du får lägga en ny order i webbshoppen på det du önskar.

Jag har returnerat en vara men har inte fått tillbaka pengarna?

Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager. Pengarna sätts tillbaka på det konto som är kopplat till kortet du betalade med inom max 30 dagar. 

Min vara har gått sönder. Hur går jag tillväga?

Alla reklamationer ska e-postas alternativt ringas in till oss med en felbeskrivning av varan. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Det kan hända att vi behöver foton av vad som är defekt på varan, men vi kommer i sådana fall kontakta dig. Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Tiden som ditt reklamationsärende tar varierar men vi försöker alltid ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig. Återbetalning av godkänd reklamation sker inom max 30 dagar. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Skriv till oss här så hjälper vi dig!